کسب رتبه نخست ملایر در تعداد معرفی و عقد قرارداد ساخت مسکن روستایی

تاریخ ارسال : 1403/01/30

کسب رتبه نخست ملایر در تعداد معرفی و عقد قرارداد ساخت مسکن روستایی

مدیر بنیاد مسکن ملایر گفت: از ابتدای پارسال با بهره مندی از طرح ویژه مسکن روستایی این شهرستان موفق شد از نظر تعداد متقاضیان معرفی به بانک و عقد قرارداد, از رتبه پنجم رتبه نخست استان همدان کسب کند.

 

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن استان همدان، محمدمهدی عبدالملکی افزود: از ۲۵ هزار و ۶۱۶ واحد مسکن روستایی در این شهرستان، تا به امروز ۲۰ هزار و ۵۰ واحد مقاوم‌سازی و نوسازی شده و در نتیجه پنج هزار و ۵۶۶ واحد غیرمقاوم در سطح این شهرستان داریم.

 

وی بیان کرد: با جمع واحدهای مورد نیاز و واحدهای غیرمقاوم، در مجموع ۱۲ هزار و ۱۳۳ واحد مسکن روستایی باید در سطح این شهرستان احداث، نوسازی و مقاوم‌سازی کنیم و با تحقق این هدف، صد درصد بهسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی در این شهرستان به اتمام خواهد رسید.

 

مدیر بنیاد مسکن ملایر خواستار همراهی و مشارکت بیشتر مردم در تحقق صد درصدی مقاوم‌سازی مسکن روستایی شد و گفت: با توجه به نامگذاری شعار امسال از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم»، اهالی روستاها هر چه بیشتر با ما در تولید مسکن مشارکت داشته باشند تا بتوانیم تولید مسکن را در روستاها افزایش دهیم.

 

مدیر بنیاد مسکن ملایرادامه داد: از ابتدای پارسال  با استفاده از طرح ویژه مسکن روستایی، این شهرستان موفق شد از نظر تعداد متقاضیان معرفی به بانک و عقد قرارداد، از رتبه پنجم رتبه نخست استان همدان کسب کند.

 

عبدالملکی تسهیلات امسال نوسازی مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر را سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با بازپرداخت ۲۰ ساله و سود پنج درصد عنوان کرد و ابراز داشت: از ابتدای سال گذشته با استفاده از طرح ویژه مسکن روستایی، این شهرستان موفق شد از نظر تعداد متقاضیان معرفی به بانک و عقد قرارداد، از رتبه پنجم رتبه نخست استان همدان کسب کند.

 

وی گفت: از یک‌هزار و ۵۰۶ فقره سهمیه‌ای که به بنیاد مسکن در بحث طرح ویژه مسکن روستایی ابلاغ شد، موفق شدیم یک‌هزار و ۳۱۷ فقره را به بانک‌های عامل معرفی و از این تعداد یک‌هزار و ۱۸۰ فقره عقد قرارداد شد و این تعداد مسکن مقاوم و امن ساخته می‌شود.

 

مدیر بنیاد مسکن ملایر یادآور شد: پس از اینکه اعتبارات ۱۴۰۲ با تصویب‌نامه هیات وزیران در تاریخ هشتم آذرماه سال گذشته ابلاغ شد، توانستیم از یک‌هزار و ۴۹۰ فقره تسهیلاتی ابلاغی، یک‌هزار و ۱۹۱ فقره را به بانک‌های عامل معرفی و تاکنون ۸۵۴ فقره عقد قرارداد صورت گرفت.

 

مدیر بنیاد مسکن ملایر اظهار داشت: برای نخستین بار در تاریخ شهرستان ملایر، ۱۳ روستا که از ابتدای انقلاب تاکنون هیچ اقدام عمرانی در آن انجام نشده بود؛ عملیات آسفالت‌ریزی با مساحتی بالغ بر ۵۲ هزار مترمربع انجام شد که بی‌سابقه است و رضایت‌مندی مردم را به همراه داشت.

 

عبدالملکی با بیان اینکه سال گذشته ۱۳۴ پروژه عمرانی با ۷۲۰ میلیارد ریال اعتبار در ۷۹ روستای این شهرستان اجرا شد، افزود: در قالب این پروژه‌ها، ۵۲ روستای این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۵۶۰ میلیارد ریال در سطح ۲۴۵ هزار مترمربع با تُناژی بالغ بر ۴۰ هزار تُن آسفالت شد.

 

وی تاکید کرد: این در حالی ست که در کل استان همدان حجم آسفالت‌ریزی در روستاها یک میلیون و ۱۰۰ هزار مترمربع بود که از این میزان، ۲۴۵ هزار متربع آن در شهرستان ملایر اجرا شد و بیش از یک چهارم آسفالت روستاها را شامل می‌شود.

 

شاخص ۹۰ درصدی اجرای طرح هادی در روستاهای ملایر

 

مدیر بنیاد مسکن ملایر همچنین اجرای ۱۱ هزار مترطول جدولگذاری، ۲۱۰ مترطول کانال سنگی، ۶۵۱ مترمکعب سنگ‌کاری و احداث یک دهانه پل ۹ متری به عرض ۶ متر را از دیگر اقدامات عمرانی در روستاها برشمرد و افزود: این اقدامات برای سال جدید نیز در قالب پروژه‌های متعددی پیش‌بینی شده است.

 

عبدالملکی با بیان اینکه این شهرستان از نظر اجرای طرح‌های هادی، نمره قابل قبولی را در کشور و استان دارد، ادامه داد: شاخص اجرای طرح هادی در کشور ۶۲ درصد، در استان همدان ۹۳ درصد و در شهرستان ملایر ۹۰ درصد است.

 

مدیر بنیاد مسکن ملایر: از ۱۶۳ روستای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان، تاکنون اجرای طرح هادی در ۱۴۷ روستا شروع شده و امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک جشن اتمام اجرای فاز نخست طرح هادی را برگزار کنیم.

 

وی یادآور شد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای سال‌جاری، ۱۰۳ پروژه در ۸۰ روستای این شهرستان مصوب شده که منتظر تخصیص اعتبارات هستیم تا بتوانیم عملیات اجرایی این پروژه‌ها را انجام و به اتمام برسانیم.

 

به گفته مدیر بنیاد مسکن ملایر؛ از ۱۶۳ روستای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان، تاکنون اجرای طرح هادی در ۱۴۷ روستا شروع شده و امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک جشن اتمام اجرای فاز نخست طرح هادی را برگزار کنیم.

 

و اما بازنگری طرح هادی در روستاها یکی از اهداف و برنامه‌های مهم بنیاد مسکن به شمار می‌رود و از آنجا که عمر ۱۰ ساله طرح هادی در روستاهای ملایر به پایان رسیده و به گفته مسوولان دستگاه‌های مرتبط، تداوم تخصیص اعتبار برای تامین عادلانه امکانات و کمک به ماندگاری جوانان در روستاها نیازمند بازنگری در این طرح‌های توسعه‌ای است.

 

عبدالملکی در ادامه به وجود ۲۰۸ روستای سکنه در این شهرستان اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه افق طرح هادی ۱۰ ساله است، در حال حاضر در ۱۴۲ روستا افق طرح هادی به اتمام رسیده و پس از ۱۰ سال باید دوباره بازنگری شود که نیازمند تخصیص اعتبارات مورد نیاز است.

 

 وی با بیان اینکه طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار و طرح تعیین محدوده در روستاهای زیر ۲۰ خانوار استان همدان انجام شده؛ گفت: در این شهرستان با توجه به تعداد بالای روستاها، افق ۱۰ ساله طرح هادی در ۱۴۲ روستای بالای ۲۰ خانوار به اتمام رسیده و با مساعدت فرماندار ویژه ملایر و نمایندگان مجلس، امسال بازنگری طرح هادی ۱۷ روستا در دستور کار قرار گرفته است.

 

به گفته مدیر بنیاد مسکن ملایر در دولت سیزدهم تمامی اتفاقات خوبی که در این شهرستان رخ داده، تاکنون در تاریخ ملایر تکرار نشده و این دستاوردها را نمی‌توان انکار کرد، به ویژه نهضت ملی مسکن که در تاریخ جهان شهر ملایر بی‌سابقه است.

 

عبدالملکی با بیان اینکه زمین نهضت ملی مسکن در شهرهای جوکار، زنگنه و ازندریان تامین و واگذار شده است، اظهار داشت: در شهرهای سامن و اسلامشهر آق‌گل نیز کارها در حال اتمام است تا با واگذاری قطعات مشخص شده، مردم بتوانند در سایه حمایت دولت سیزدهم، از مسکن امن بهره‌مند شوند.

 

وی یادآور شد: در شهر ملایر نیز پروژه ۵۰۲ واحدی در زمینی به مساحت سه هکتار در قالب ۱۳ بلوک در حال ساخت است و یک پروژه ۶۰ واحدی نیز در دست اقدام است که پس از اخذ پروانه شروع به کار خواهد کرد.

 

موضوع خبر :
  • کسب
  • رتبه
  • نخست
  • ملایر
  • تعداد
  • معرفی
  • عقد
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (5)

نظر شما در مورد کسب رتبه نخست ملایر در تعداد معرفی و عقد قرارداد ساخت مسکن روستایی چیست؟

سوال: